top of page
  • Writer's pictureAmir Omidi

دلایل استقبال مردم از خرید خانه در مشهد

این روزها بسیاری از افراد از اقشار مختلف به دنبال راهی برای خرید خانه در مشهد هستند. مشهد به عنوان یک شهر سیاحتی و زیارتی، سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور می باشد. از طرفی این شهر با وجود درآمد اقتصادی بالایی که دارد، محلی مناسب برای پیدا کردن شغل به شمار می رود. دانشگاه های این منطقه نیز از استقبال زیادی برخوردارند. به همین دلیل نه تنها ساکنان این شهر، بلکه بسیاری از مردم از سراسر ایران، داوطلب خرید آپارتمان در مشهد یا اجاره آن هستند.

البته خرید خانه در مشهد نیز مانند تمامی استان های کشور، با قیمت های مختلف امکان پذیر است. در واقع قیمت خانه در این منطقه، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. اگر شما هم دنبال راهی برای خرید یک خانه مناسب با بهترین قیمت در مشهد هستید، بهتر است در ادامه متن همراه ما باشید.


بررسی مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه در مشهد

قیمت خانه در مشهد با توجه به موقعیت محل و دیگر شرایط متفاوت است. یعنی شما با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید باید خانه ای مناسب با شرایط خود پیدا کنید. البته در بعضی از قسمت های شهر، هزینه خرید خانه بسیار بالاست و ممکن است همه افراد، توانایی خرید خانه در این مناطق را نداشته باشند. در ادامه به مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خرید خانه مشهد اشاره کرده ایم.

  1. منطقه قرار گرفتن منزل

  2. امکانات و دکوراسیون داخلی

  3. ویلایی یا آپارتمانی بودن

  4. فاصله خانه تا حرم

  5. فاصله خانه تا مناطق اصلی شهر و مراکز خرید

تمامی این عوامل روی قیمت آپارتمان در مشهد تاثیرگذارند. برای خرید یک خانه مناسب در مشهد، بهتر است از مشاوران املاک معتبر کمک بگیرید. برای این کار می توانید میزان بودجه و شرایط مورد نیاز خود را به مشاوران املاک اعلام کنید تا گزینه هایی مناسب به شما پیشنهاد دهند.

معیارهای اصلی برای خرید خانه در مشهد

برای خرید خانه در مشهد باید حتما معیارهایی را در نظر بگیرید. در مبحث قبلی به شما پیشنهاد کردیم که از مشاوران املاک معتبر کمک بگیرید. مشاوران املاک، چند گزینه به شما پیشنهاد می کنند تا یکی را از بین آن ها انتخاب کنید. اما موقع این انتخاب باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟ مهم ترین چیز سلیقه و نیاز شماست. برای مثال برخی از افراد عاشق آرامش و سکوت هستند و دوست دارند از فضای شلوغ شهر دور باشند. اما برخی دیگر دوست دارند در محلی سکونت کنند که به حرم امام رضا و مراکز خرید دسترسی راحت تری داشته باشند. برخی دیگر هم که برای کار یا تحصیل به مشهد آمده اند معمولا به دنبال سکونت در نزدیکی مراکز تجاری یا تحصیلی هستند.

بنابراین پیش از هر گونه اقدام برای

و عقد قرارداد، باید این نکات را در نظر بگیرید. تا بتوانید محلی را انتخاب کنید که از هر جهت برای شما مناسب باشد. البته به این نکته دقت بفرمایید که قیمت خانه در مناطق آرام و کوهستانی مشهد، نسبت به جاهای دیگر کمی گران است.

معرفی چند محله مناسب برای خرید منزل در مشهد

همان طور که گفتیم خرید خانه در مشهد با قیمت های مختلف ممکن است. یکی از مهم ترین نکته ها در تعیین قیمت خانه، محله ای است که خانه در آن واقع شده است. در ادامه چند محله مناسب برای اقامت در مشهد را به شما معرفی می کنیم.


بلوار ملک آباد: به دنبال خرید خانه در مشهد در منطقه ای خوش آب و هوا هستید؟ بلوار ملک آباد از این نظر عالی است.

بلوار سجاد: یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین مناطق برای خرید خانه در مشهد بلوار سجاد است. از این رو در این ناحیه قیمت خانه ها نسبتا بالاست. این منطقه شامل پارک های تفریحی و رستوران های معروفی نیز می باشد. پس اگر اهل گشت و گذار هستید، حتما خانه های این منطقه را بررسی کنید.

خیابان احمد آباد: یکی از معروف ترین مناطق مشهد از نظر سکوت و آرامش، خیابان احمد آباد است. این منطقه به دلیل نداشتن مدارس و مراکز خرید شلوغ، از آرامش نسبی فوق العاده ای برخوردار است. البته قیمت خانه در منطقه احمد آباد کمی بالاست.


همان طور که گفتیم، بسیاری از افراد نیز به دنبال خرید خانه در مشهد در نزدیکی اماکن تجاری و تحصیلی هستند. مناطق تجاری در مشهد زیاد است. قیمت خانه در هر منطقه، با توجه به موقعیت و شرایط آن، متغیر است. اما اگر از مشاوران املاک بخواهید، بهترین محل های تجاری برای خرید خانه را به شما معرفی کنند، قطعا موارد زیر را ذکر خواهند کرد:

خیابان هاشمیه ، بازار رضا ، خیابان کوه سنگی، خیابان سناباد، خیابان دانشگاه، نواب صفوی

خرید منزل در مشهد با بودجه پایین

در قسمت های قبل گزینه هایی برای خرید خانه در مشهد به شما معرفی کردیم که بیشتر آن ها دارای قیمت های بالایی بودند. اما بسیاری از افراد علاقه دارند در مناطق کم هزینه و ارزان مشهد سکونت کنند. مناطقی که در ادامه به شما معرفی می کنیم دارای بهترین قیمت برای خرید خانه هستند. به علاوه اگر به خرید

علاقه دارید، بهتر است حتما گزینه های زیر را بررسی کنید.

• محله مهدیه • محله ساجدی • محله نهضت • محله یوسفیه

شما با مراجعه به این مناطق می توانید با بودجه ای کم برای خرید خانه در مشهد اقدام کنید. البته بهتر است برای بررسی دقیق گزینه ها و اطلاع درست از آن ها، به چند مشاور املاک مطمئن سر بزنید تا از نیت پلید افرادی که قصد کلاهبرداری دارند، در امان بمانید.

#خرید خانه در مشهد





Recent Posts

See All
bottom of page